مقالات آرشیو خبر ها
آلگری چطور یوونتوس را فتح کرد؟

آلگری چطور یوونتوس را فتح کرد؟

وقتی ماسیمیلیانو آلگری بهترین بازی ها را از تیمش گرفت، اسکودتوی پنجم درون جیب یووه بود.ماسیمیلیانو آلگری برای هدایت تیمش به سوی پنجمین اسکودتوی پیاپی در بسیاری از جهات نیاز به آماده سازی و تمرکز زیادی داشت. بانوی پیر این فصل تحت نظارت مردان مسئول نترسش، در پرورش بازیکنان جوانش عالی عمل کرد، بازیکنانش را مدیریت کرد، تاکتیک هایش را از نو تعریف کرد و در لحظات حساس نتیجه گرفت.

 

جوانانی مانند پائولو دیبالا، دنیله روگانی و سیمونه زازا همه فصلی عالی برای تیم تورینی داشته اند و روی هم رفته 65 بازی در این فصل انجام داده اند.

 

آلگری برای قراردادن هر کدام آنها در ترکیب و فرستادنشان به زمین زمان مناسب را انتخاب کرد و به آنها زمان کافی داد تا بتوانند در یک باشگاه بزرگ برای جایگاهشان رقابت کنند. راز موفقیت آلگری برای حفظ یک تیم با نفرات سرحال و متعادل، قدم به قدم رفتنش با پرورش جوانان بود.

 

اگرچه سیستم 4-3-1-2 قهرمان سال قبل ایتالیا را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند، اما آلگری به خاطر خرید وینگ بک هایی چون کودارادو و الکس ساندرو به 3‐5‐2 بازگشت. با این حال، تیم با تغییر سیستم بهتر شد، چرا که میانه ی میدان بیشتر مورد تاکید قرار می گرفت و فشار روی خط دفاع کمتر میشد.

 

به دست آوردن نتایج کلیدی بخش بزرگی از حاکمیت آلگری در این فصل بود، این موضوع با توجه به شروع بد بیانکونری در ابتدای فصل و 1 برد در 6 بازی ابتدایی حیاتی بود.

 

علی رغم حذفشان از لیگ قهرمانان اروپا، آنها در سری آ ‌تسلط داشتند، در نظر بگیرید که یوونتوس تنها 4 بار در این فصل شکست خورده است و آخرین شکستشان به دست ساسولو و در 28 اکتبر رقم خورد. برای به دست آوردن چنین نتایجی، آلگری باید به تمام نفراتش اعتماد می کرد. با این همه، رابطه ی او با پل پوگبا، که برای ماه هاست شایعاتی پیرامون خروجش از تورین شنیده می شود، امسال بیشتر و بهتر از قبل شده است.

 

با اینکه تیم هایی نظیر بارسلونا با این ستاره ی جوان فرانسوی لینک شده اند، مربی یوونتوس رابطه ی صمیمی اش را با هافبک تکنیکی حفظ کرده و به او کمک کرده تا به فوتبالیستی کامل تبدیل شود. عجیب نیست که قهرمان سری آ مشتاقند تا با آلگری قراردادی جدید امضا کنند، که گفته می شود حدود 5 میلیون در سال ارزش خواهد داشت.

 

از گاتزتا دلااسپورت 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: